Turbo-kylling med ovngrønt

0

Et bud på gluten- og laktosefri, hjemmelavet fastfood. Det er hårdt at være i gang igen efter juleferien, og mest af alt har man bare lyst til at lægge sig på sofaen med benene oppe. Men man bli’r jo sulten på et tidspunkt, og hvad er så bedre end et lækkert “frit” måltid, der kræver et minimum af indsats!?

Menuforslag til 2 sultne personer

Du skal bruge:
1 pose frosne kartoffelbåde fx fra Rema/Landlord der er glutenfrie (skal det være lidt mere lækkert, så lav ovnkartoflerne selv)
Paprika eller timian

2 kyllingefileter (250-300g)
evt. en pakke parma- eller serranoskinke (tjek for mærkelige tilsætningsstoffer)

1 aubergine, skåret i skiver af ca. ½-1 cm
2 porrer, skåret i stykker af ca. 5 cm
4 tomater, skåret i halve
2 løg, delt i kvarte
Olivenolie
Basilikum
Salt og peber

Sådan gør du:
Fordel kartoflerne på bagepladen, drys med paprika og sæt dem i ovnen samtidig med resten ved 180 grader varmluft i ca. 25 minutter.

Skær grøntsagerne ud og læg dem på en anden bageplade. Overhæld med olivenolie og drys derefter med salt og peber. De halve tomater drysses med tørret basilikum.

Pak kyllingefileterne ind i skinken og læg dem evt. på et ovnfast fad . Fyr det hele i ovnen. Både kylling og grøntsager skal have 25 minutter ved 180 grader varmluft.

Del.

Skriv en kommentar